Menu


ISTORIC

    Apariția și dezvoltarea structurilor de relații publice și presă militară s-a bazat, în special, pe imperativul necesității menținerii și promovării imaginii structurilor militare precum și pe cel care decurge dintr-o bună informare internă a audiențelor proprii.
    În condițiile actuale, activitatea de presă militară și relații publice, cu toate componentele sale, capată o importanță specială. În toate armatele moderne această structură se află în extindere, accentul punându-se permanent pe informarea corectă și oportună, atât a populației, cât și a personalului propriu. Promovarea și susținerea intereselor prin aceste mijloace, într-o societate democratică, se poate face doar prin acordarea importanței presei militare și relațiilor publice.
    Presa Marinei Militare moderne a luat ființă la data de 15 iunie 1990, odată cu înființarea redacției revistei „Marina Română”. Primul echipaj media a fost format din căpitanul rangul 2 Ioan Damaschin - redactor-șef, maiorul Costin Costandache - secretar general de redacție, căpitanul rangul 3 Ananie Gagniuc - redactor, căpitan-locotenent Marian Moșneagu - redactor, Floare Brânză - corector, Alexandru Căliminte - fotoreporter și Carmen Rebegilă - dactilograf.
   Prima redacție teritorială a fost înființată în anul 1991 și a funcționat în sediul Cercului Militar Constanța până în anul 2002, obiectivul principal fiind acela de a crea și a menține o bună imagine publică a instituției militare, în special în zona de sud-est a României.
   În anul 1995, s-a înființat Biroul redacțional de radio și televiziune al Comandamentului Marinei Militare, având ca scop realizarea emisiunilor de radio, a știrilor și a reportajelor care urmau a fi difuzate în emisiunile Pro Patria, dar și pe postul de televiziune constănțean MTC. Din primul colectiv redacțional au făcut parte: colonelul Lică Pavel - redactor-șef, căpitan-locotenent Marian Moșneagu - redactor și căpitanul Gelaledin Nezir - redactor. De pe data de 9 ianuarie 1998, când a fost difuzată prima ediție, și până în martie 2001, emisiunea TV „Scutul Dobrogei” a figurat în grila de programe a postului local de televiziune MTC. Începând cu data de 2 martie 2001, emisiunea este difuzată, o dată la două săptămâni, pe postul de televiziune național Neptun TV, iar în perioada septembrie 2007 – mai 2015, a fost difuzată și pe postul de televiziune TV Galați-Brăila.
   Mijloacele de presă aflate la dispoziția Statului Major al Forțelor Navale, redacția revistei „Marina Română” și redacția Radio-TV „Scutul Dobrogei” au fost reunite începând cu 15 ianuarie 2002 în Grupul Mass - Media al Forțelor Navale, cu sediul la Hotelul Militar Constanța.
   În perioada 1 iunie 2007 – 30 decembrie 2016, Grupul Mass - Media al Forțelor Navale a fost integrat în Batalionul de Sprijin al Forțelor Navale. Noua structură a realizat albumul „Marina Română în al Doilea Război Mondial”, almanahurile Forțelor Navale, reviste de prezentare a Forțelor Navale în limba română și engleză, articole de presă și materiale radio și TV publicate sau difuzate în mass-media civile și militare, locale și centrale. Grupul Mass - Media al Forțelor Navale a funcționat sub această formă până la data de 31 decembrie 2016, când s-a reorganizat, în concordanță cu noile necesități și cerințe ale domeniului media.
   Cu ocazia Zilei Presei Militare, pe 22 iulie 2009, Grupul Mass-Media al Forțelor Navale a primit „Emblema de Onoare a Statului Major General.”
   Structura nou creată, Centrul Media al Forțelor Navale, este principalul furnizor de produse media folosite pentru promovarea imaginii Forțelor Navale Române, dar și pentru informarea internă a personalului.