Secţia I a Divizionului 88 vedete fluviale - Brăila
Caracteristici tehnico-tactice ale navei tip „vedetă fluvială”
• Deplasament - 93,45 t;;
• Lungime - 33,3 m;
• Lăţime - 4,8 m;
• Pescaj - 0,83 m
• Armament: - 1instalaţie artileristică cal. 14,5 mm cu patru ţevi cu Bmax = 2500 m;
- 1 tun cal. 30 mm cu două ţevi, cu Bmax = 3500 m;
- 1 dragă mecanică tip DMF 1;
- rachete antiaeriene STRELLA-9M;
- 1 dragă electromagnetică şi acustică;
- 6 mine MMA 1.
• Propulsie: - 2 motoare principale = 436 C.P.
- motoarele pot asigura o viteză de 23,77 km/h
• Echipaj: - 20 militari
• Autonomie: - 5 zile
• Raza de acţiune: - 750 km
VEDETA FLUVIALĂ 147
"Lt. Cdor. Constantin CONSTANTINESCU"
Nava a fost construită în anul 1977 la Şantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
La data de 22.07.1977 a intrat în compunerea divizionului.
VEDETA FLUVIALĂ 148
"Lt. Constantin BEIU"
Nava a fost construită în anul 1977 la Şantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
La data de 05.10.1977 a intrat în compunerea divizionului.
VEDETA FLUVIALĂ 149
"Lt. Paul APOSTOLESCU"
Nava a fost construită în anul 1977 la Şantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
La data de 28.12.1977 a intrat în compunerea divizionului.
VEDETA FLUVIALĂ 150
"Lt. Cdor. Nicolae FILIP"
Nava a fost construită în anul 1978 la Şantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
La data de 15.04.1978 a intrat în compunerea divizionului.
VEDETA FLUVIALĂ 151
"Lt. Aurel CORNĂŢEANU"
Nava a fost construită în anul 1978 la Şantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
La data de 21.07.1978 a intrat în compunerea divizionului.
VEDETA FLUVIALĂ 159
"Asp. Cristian ZLATIAN"
Nava a fost construită în anul 1980 la Şantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
La data de 01.09.1980 a intrat în compunerea divizionului.
Remorcher fluvial RF327
RF 327 poate remorca și executa, la Dunăre, manevre cu nave având deplasamentul maxim 300 tone.
Caracteristici tehnico-tactice ale remorcherului fluvial:
• lungimea maximă : 32,40 m;
• lățimea maximă : 5,80 m;
• înălțimea de construcție : 2,70 m;
• pescajul mediu : 1,64 m;
• deplasamentul maxim : 169,00 t;
• viteza : 19,35 Km/h;
• motoare principale (nr. x tip): 1 x BW-400;
• puterea motorului principal: 400 CP;
• motorină: 24,00 t;
• raza de acțiune: 2500 Km;
• autonomie 10 zile.
Șalupa rapidă de intervenție „Dimitrie Știubei” - 103
Șalupa rapidă de intervenție „Eugeniu Botez” este destinată executării unor misiuni pe Dunăre, pe canalele de legătură, în apele interioare, în zona lagunară și în zonele costiere. Principalele misiuni ale navei sunt de sprijin în acțiunile fluviale, de intervenție rapidă cu subunități de infanterie marină, cu specialiști EOD (lucrul cu explozivii) sau cu scafandri militari, acțiuni de patrulare în zona de desfășurare a acțiunilor militare, de evacuare a urgențelor medicale și de sprijin în misiunile de căutare și salvare executate în zona de responsabilitate.
Caracteristici tehnico-tactice ale șalupei rapide de intervenție:
• lungimea maximă : 12 m;
• lățimea maximă : 3,80 m;
• construită pe un corp din aliaj de aluminiu;
• Capacitate de ambarcare : 8 persoane și 2 tone de materiale
• Propulsie – 2 motoare Volvo Penta – 420 CP
• Viteză maximă: 88 km/h.